top of page
inbal-shamir דר ענבל שמיר.jpg

ד"ר ענבל שמיר

  • Facebook

מומחית להתפתחות הילד.

חוקרת התפתחות בגיל הינקות.

מאבחנת ומטפלת בעיכוב או קושי מוטורי-התפתחותי בגיל הרך.

מרצה באקדמיה - תחום הגיל הרך וחינוך מיוחד.

כשבוחנים את עולם המנשאים לתינוקות, מנשא קוקוצ'ו בולט בשילוב יתרונותיו – הן עבור התפתחות התינוק והן עבור ההורה שנושא אותו.

בהיבט הארגונומי, מנשא קוקוצ'ו נותן מענה מדויק ודינמי לצורך הפיזיולוגי וההתפתחותי המשתנה של התינוק. המנשא מאפשר שילוב חכם ונכון של תמיכה וחופש תנועה, אשר תורמים הן להתפתחות של התינוק והן לבטיחות השימוש. מפרקי הירך המתגרמים של התינוק מקבלים תמיכה נכונה וטובה, ומבנה המנשא מאפשר צמידות מיטבית של התינוק לגוף ההורה כך שמצד אחד הוא נותן מענה למנח 'גב עגול ורפוי' הטבעי לתינוקות צעירים, ומצד שני, מאפשר לתינוק לזקוף את ראשו בנוחות ולהתבונן סביב. צמידות כזו למרכז הכובד של גוף ההורה מסייעת גם בהפחתת כאבי גב של ההורה הנושא, ותורמת לבטיחות השימוש במנשא.

האפשרות לנשיאת התינוק על הגב ההורה הנה אחד מיתרונותיו הבולטים של המנשא, ומאפשרת נשיאה בטיחותית, ארגונומית ואינטואיטיבית יותר לתינוק ולהורה. אופן 'החיבור' של התינוק אל המנשא, טרם הולבש על גוף ההורה, מספק רמת בטיחות נוספת למנשא, וכן מאפשר הורדה של תינוק שנרדם במנשא, אל המשטח, ללא ניתוק הריתמות התומכות (וכך לשמור על רצף שינה).

לסיכום, מנשא קוקוצ'ו מפתיע במודולריות שלו, בנוחות השימוש וברמת הבטיחות שהוא מספק לתינוק ולהורה. בהיותו שילוב מוצלח של יתרונות התפתחותיים ובטיחותיים לתינוק, זהו המנשא היחיד שאני נעזרת בו בקליניקה, ויכולה להמליץ עליו בלב שלם.

 

ד"ר ענבל שמיר

bottom of page