top of page

איך נולד מנשא?

עודכן: 20 בינו׳ 2022

לכולנו לוקח זמן להתאפס על עצמינו אחרי הלידה, למי יותר ולמי פחות. עם הילד הראשון לוקח יותר זמן, ומהילד השני והלאה אנחנו גם מתורגלות יותר וגם לא באמת יכולות להרשות לעצמינו להתפנק... אז גם אנחנו בקוקוצ'ו אחרי הריון לא קצר ולידה, אבל של מנשא :) וזאת למעשה לידה שניה אז הינה אנחנו נכנסים לשגרה עם בלוג ראשון. וזה המקום לספר איך בעצם נולד המנשא הזה. הרי יש כ"כ סוגים של מנשאים בעולם, ולכל סוג וריאציות שונות ומשונות. האם באמת יש צורך בעוד מנשא?

לפני כמה שנים, רונית חברתי לספסל הלימודים בחוג לעיצוב תעשייתי בבצלאל, ביקשה ממני לעזור לה לפתח מנשא שאפשר לשאת בו את התינוק לאורך שעות רבות ביום. מאחר ושתינו מעצבות תעשייתיות פנינו ראשית כל למחקר שוק. שתינו היינו כבר אחרי לידת הילד הראשון והבנו שכדי לחזור לשגרה ולהצליח לתפקד באופן מקסימלי עם מינימום כאבי גב, כדאי שהמנשא יתאים לנשיאה על הגב.

בהתחלה התכוונו לתכנן מנשא לשימוש עצמי בלבד. התחלנו להפגש בזמננו הפנוי ולאט לאט הבנו שיש לנו פונטציאל למוצר חדשני. ניכנסנו להילוך גבוה יותר של פיתוח והגענו לאב-טיפוס מוצלח שעליו גם רשמנו פטנט. חברים ומכרים שקיבלו מאיתנו דגמים לנסיון ולשימוש חזרו אלינו עם פידבקים נלהבים ואנחנו הבנו שאנחנו צריכות לעבור לשלב הבא ולהוציא אותו לשוק. אז כמו שאומרים שב"ק ס', עברנו דרך ארוכה ומפותלת, נפלנו וקמנו... עד שב- 2011 יצאנו לשוק עם מנשא שנקרא פנטזו.

הפנטזו רכש לעצמו עדת מעריצים ומעבר לבעלי ובעלות מקצוע בתחום התפתחות התינוקות, היה אהוד על שני סוגים של הורים. הראשון- הורים שזקוקים למנשא מאוד פרקטי מאחר והם משתמשים בו באופן תדיר כמו הורים למס' ילדים, הורים לתינוקות שצריכים להיות הרבה על הידיים והורים שמאמינים שנשיאת תינוקות היא חלק מדרך הגידול הטיבעית שלהם (עיקרון הרצף). הסוג השני של ההורים היה אלו שאהבו את המראה המינימלסטי ואת העיצוב הנקי של המנשא. למרות שמנשא פנטזו היה זמן קצר יחסית בשוק, הוא צבר לעצמו עדת מעריצים והוא מועבר עד היום מיד ליד בין מביני ומבינות עניין. ממש פריט לאספנים ;)

אמרנו דרך מפותלת? כאשר הפנטזו התחיל לתפוס תאוצה העברנו את זכויות היוצרים שלו לחברת טייני לאב (חברה ישראלית לעיצוב, יצור ושיווק של מוצרי תינוקות). לצערנו, הרומן איתם לא צלח והיינו צריכות לחשב מסלול מחדש.

בינתיים שוק המנשאים גדל ונהיה מגוון יותר. חברות רבות הבינו את הצורך והחשיבות של הנשיאה על הגב ואת הבעייתיות בנשיאת תינוקות עם הפנים החוצה (עם הגב להורה), אבל אף חברה לא הציעה פיתרון דומה לשלנו.

בשנת 2018, בהסכמה עם רונית, החלטתי לצאת לדרך חדשה עם דגם משופר של המנשא הראשון. את השם שלו אתם כבר יודעים- קוקוצ'ו. השיפור המשמעותי של הקוקוצ'ו ביחס לפנטזו הוא שלקוקוצ'ו נוספה חגורת מותן שמחלקת טוב יותר את משקל התינוק על גוף ההורה הנושא ובמקביל מסייעת לשאת את רגלי התינוק בתנוחה המומלצת להתפתחות תקינה של מפרק הירך.

ואם תהיתם מה משמעות השם קוקוצ'ו- אז קוקוצ'ו זה "לעשות שק-קמח" במס' ניבים בספרדית.

אני מאמינה שמנשאים יכולים להקל משמעותית על ההתמודדות היומיומית וההתנהלות עם תינוקות ופעוטות, אבל הקוקוצ'ו עושה זאת טוב מכולם. אם עוד לא ניסיתם, אני מזמינה אתכם לנסות!

נשיאה טובה,

גלית.




128 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page